Urbanističko uređenje grada je znanost, tehnika, pravo i umjetnost. U toj djelatnosti trebalo bi sudjelovati relativno mnogo različitih disciplina. Ipak, pravog i zadovoljavajućeg gradskog rješenja više puta ne može biti bez vodeće uloge urbanog planera/arhitekta koji je proizašao iz arhitektonske struke i to stoga jer je uređivanje prostora, pa tako i gradskog prostora, od početka glavni cilj i usmjerenje njegovog odgoja.
Tako se, međutim, nije razmišljalo prilikom lociranja brojnih prometnih putokaza i znakova u središtu Rijeke koji su postavljeni tako da zadovoljavaju isključivo utilitarne, prometne zahtjeve za olakšano odvijanje kolnog prometa.
U slučaju pogrešnog lociranja glomaznog putokaza oslonjenog na dvije čelične cijevi/vertikale na mjestu zapadnog uličnog nogostupa Manzonijeve ulice prometni inženjer i/ili građevinski komunalni inženjer trebao je shvatiti da prometni putokaz koji korisno pomaže pravilnom kretanju vozila kolnikom ulice istovremeno ne smije biti urbana prepreka za kretanje pješaka nogostupom.
Naime, putokaz se vrlo elagantno mogao pričvrstiti za pročelje građevine konzolnim nosačima smještenim iznad samog nogostupa.
Ovom urbanom akcijom želimo istaknuti kako stručne osobe prometne ili građevinske struke specijalizirane za intervencije u gradskom prostoru moraju poprimiti poseban, gradski način sagledavanja urbanih problema uz nužno odbacivanja nekih urođenih ograničenja svoje struke.
2015 / Rijeka, središte grada
2012 / Rijeka, središte grada
2001 / Rijeka, Liburnijska ulica
2001 / Jadranski trg, Rijeka (pred Erste bankom)
2001 / Rijeka, Gradski toranj
2001 / Rijeka, Ulica Alessandra Manzonija
2001 / Rijeka
2001 / Rijeka
Komentari